Subject: Eesti Panga teadusseminar 28. märtsil kell 10.30: Inflatsioonist täpsemalt: kuidas isiklik kokkupuude inflatsiooniga kujundab inimeste finantsvalikuid
From: "Liina Kulu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Eve Mägin <[email-masked]>
Date: Wed, 20 Mar 2024 11:39:14 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head kolleegid!

Neljapäeval, 28. märtsil kell 10.30–12.00 teeb Eesti Panga majandusuurija
Merike Kukk keskpanga teadusseminaril ettekande teemal „Inflatsioonist
täpsemalt: kuidas isiklik kokkupuude inflatsiooniga kujundab inimeste
finantsvalikuid“.

Seminaril tutvustatakse Eesti Pangas valminud uurimistööd, mis keskendub
Eesti inimeste kogemusele inflatsiooniga – kuidas on see mõjutanud nende
tarbimist, laenamist ja säästmist. Kuna inimeste tarbimisharjumused on
erinevad, puutuvad nad kokku erisuguste hinnamuutustega ning kogevad
seetõttu erinevat inflatsiooni. Uurimistööst ilmneb, et kiirema
inflatsiooni kogemisel tarbimine esmalt suureneb ning väheneb seejärel
alles paari kvartali pärast. Seminaril saab teada, kuidas inimesed oma
suuremat tarbimist rahastavad ning kuidas mõjutavad rahalised piirangud ja
laenukoormuse kasv tarbimise varasemaks toomist.

Uurimistöö on avaldatud Eesti Panga toimetisena
<https://www.eestipank.ee/publikatsioonid/toimetised/2023/72023-merike-kuk
k-jan-toczynski-christoph-basten-inflatsioonist-tapsemalt-kuidas-isiklik-k
okkupuude> 7/2023 Merike Kukk, Jan Toczynski, Christoph Basten.
Inflatsioonist täpsemalt: kuidas isiklik kokkupuude inflatsiooniga
kujundab kodumajapidamiste finantsvalikuid | Publikatsioonid | Eesti Pank

Seminar on eesti keeles.

Seminarist saab osa võtta Eesti Panga muuseumi pressiruumis kohapeal
(Estonia pst 11). Palun anna oma tulekust märku hiljemalt 26. märtsil
meiliaadressi  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
teel.

Oled oodatud seminarist osa võtma ka Webexi veebikeskkonna kaudu:

https://eestipank.webex.com/eestipank/j.php?MTID=mf449a50d855b97ffe98b51f9
bd221dd6

Koosoleku number: 2742 784 5995

Kui on vaja sisestada ürituse number või salasõna: XjnyH8MJH84 (95694865,
liitudes telefoni või mõne videosüsteemi kaudu)

Parimate tervitustega,

Liina Kulu

Eesti Pank